Vďaka starostlivej príprave a jasnej vízii je možné vytvoriť fantastické interiérové riešenia. Potvrdilo sa to aj v prípade spoločnosti Airbus, ktorý vytvoril 18 000 m2 nového pracovného priestoru, celkovo v štyroch budovách neďaleko Madridu. S túžbou pracovať efektívnejšie a zároveň si užívať ergonomické pracovné prostredie a pohodlie na pracovisku tento projekt vyzdvihol dôležitosť zhromažďovania údajov a ich optimálneho využitia.
Airbus je priekopníkom v leteckom a kozmickom sektore s dlhodobou a rešpektovanou históriou v oblasti navrhovania, výroby a dodávok špičkových komerčných lietadiel všetkých typov. S významným európskym centrom, ktoré už bolo založené v Španielsku, sa spoločnosť snažila vybudovať ďalšiu zo svojich centier v Getafe neďaleko Madridu. Bol to projekt, ktorý zahŕňal výstavbu štyroch nových budov.
Okrem samotnej stavby nového areálu sa Airbus zaviazal implementovať aj nový spôsob práce, ktorý by zlepšil efektivitu a umožnil reorganizáciu zamestnancov a jednotlivých oddelení. Ako dôsledok tejto reorganizácie sa plánovalo zásadné prehodnotenie usporiadania a dizajnu priestorov.
Analýza pracovného prostredia pomáha zmapovať a analyzovať potreby a pracovné postupy predtým, ako je navrhnutá nová kancelária. Prostredníctvom konkrétnych nástrojov a workshopov je personál zaangažovaný vďaka účasti na procese zmeny. Na základe výsledkov sú stanovené odporúčania, ktoré berú do úvahy zadanie, usporiadanie priestoru a pracovné postupy. O našej analýze Next Office® sa dozviete tu. O našej analýze Next Office® sa dozviete tu.
Veľká konferenčná miestnosť bola zariadená flexibilným spôsobom kresielkami Fendo na kolieskach a skladacími stolmi Foldex, ktoré umožňujú jednoduché zmeny v usporiadaní.
V rámci interného naštartovania projektu spustil Airbus v roku 2019 iniciatívu s názvom „Pracovisko budúcnosti“. Účelom bolo vytvoriť spoločnú víziu projektu a interne zosúladiť všetky zainteresované strany. V rámci tejto fázy bolo pozvaných viacero firiem na dodávateľskú konferenciu, kde bolo ich úlohou vyzvať Airbus a predstaviť mu nové spôsoby myslenia, ktoré by mohli podporiť širšie ambície spoločnosti v súvislosti s daným projektom. Spoločnosť Kinnarps sa zúčastnila s víziou o pracovisku budúcnosti a spôsobe jeho návrhu, pričom predstavila aj svoju analýzu pracoviska Next Office®, ktorá pomáha zbierať poznatky a údaje potrebné na vytváranie úspešných pracovísk.
Vďaka jasnému procesu a inteligentným nástrojom bol analytický prístup spoločnosti Kinnarps dokonale v súlade s ambíciami Airbusu a analýza bola implementovaná.
"Túto cestu sme začali ešte predtým, ako nám do života vstúpil Covid. Hovorili sme o nových spôsoboch práce, digitalizácii a práci na diaľku takmer ako o sci-fi, keď sa zrazu počas pandémie stal tento spôsob práce bežným. To nám nepochybne veľmi pomohlo s novým konceptom kancelárií, v zmene spôsobu myslenia a v adaptácii jednotlivých tímov na prácu založenú na aktivite, ktorú vykonávajú všetci zamestnanci pracujúci v našich nových budovách. Nový nábytok, nové priestory na rozvoj aktivít, miestnosti na spoluprácu, priestory určené na sústredenú prácu, to všetko bolo našimi zamestnancami veľmi dobre prijaté a rýchlo sa dokázali prispôsobiť novému prostrediu a jeho používaniu. Bez pochýb, pracovisko založené na aktivite je metodika, ktorá tu zostáva a máme stále viac a viac žiadostí o informácie a ľudí, ktorí sa do toho chcú pustiť.“ - hovorí Lourdes Perez Duran, Space Manager, Getafe.
Úložný priestor Space vytvára prirodzený predel v otvorenom priestore a ponúka zamestnancom prístupný úložný priestor.
Stoly Oberon s kancelárskymi kreslami 5000 a stolovými paravánmi Vibe vytvárajú v otvorenom priestore kancelárie ergonomické pracovné stanice.
Priestor pre spoluprácu s vysokým sedením s barovými stoličkami Neo a stolmi Series [E]one. Flexibilný a multifunkčný akustický panel Vibe na kolieskach zabezpečuje dobré akustické prostredie a ponúka tabuľu na písanie.
Pohovka Fields s vysokým operadlom vytvára priestor v priestore a prispieva k dobrej akustike. V zadnej časti pozýva k spolupráci stôl Trixagon spolu s pracovnými stoličkami 5000[CV].
Airbus pozýva na konferenciu dodávateľov za účelom, aby predstavili nové výzvy a nápady pre ich budúcu kanceláriu.
Airbus si vybral spoločnosť Kinnarps za svojho partnera a prichádza k objednávke analýzy pracoviska Next Office®.
Analýza pracoviska je implementovaná do organizácie a výsledky sú prezentované manažmentu spoločnosti.
Upravuje sa usporiadanie priestoru vzhľadom na novú situáciu spôsobenú globálnou pandémiou.
Tender na zariadenie interiér končí a Kinnarps naďalej zostáva partnerom Airbusu.
Dodávka a realizácia nábytku a celkové interiérové riešenie.
VIP priestor jedálne s pisárovými stolmi Oberon a stoličkami Pax sa vyznačuje triezvymi farbami v béžovej farbe.
Kreslá Fields a kaviarenský stolík nás pozývajú sadnúť si a čítať alebo sa neformálne porozprávať s kolegom.
V hale jedálne nájdete stôl a pohovku Afternoon v dubovom prevedení.
Proces analýzy pracoviska Next Office® sa začal začiatkom roka 2020 a zahŕňal úzku spoluprácu s vedením Airbusu a projektovým tímom. Prostredníctvom tejto spolupráce sa začal aj proces zapojenia zamestnancov v rámci rozličných workshopov s cieľom zmapovať potreby a pracovné vzorce. Pomocou prezentácií s podrobnými predstavami o kancelárii budúcnosti boli zamestnancom otvorené nové možnosti myslenia a povzbudili ich, aby sa zamysleli napríklad nad tým, kde vykonávajú konkrétne pracovné činnosti najefektívnejšie a akú úroveň koncentrácie tieto činnosti vyžadujú. Prostredníctvom online prieskumu sa získali cenné poznatky o témach ako spolupráca, kreativita, produktivita a blahobyt. Tento proces bol doplnený viacerými rozhovormi s kľúčovými zamestnancami spoločnosti Airbus. Zástupca spoločnosti Kinnarps v Španielsku zdôrazňuje hodnotu analýzy pracoviska –
„Analýza pracoviska je silný nástroj. Pomáha našim klientom plne pochopiť, aké sú ich potreby na vytvorenie efektívneho a prosperujúceho pracovného prostredia. Analýza nám poskytla dôkladný prehľad o tom, ako rôzne oddelenia Airbusu fungujú a spolupracujú, umožnilo nám to pochopiť výzvy projektu a vyvinúť nápady, ktoré podporili víziu klienta.“
Veľa prirodzeného svetla a drevené podlahy v jedálni. Zariadené stolmi Origo a stoličkami Leia v krásnej jemnej koralovej farbe.
Po skončení analytickej fázy boli zozbierané údaje zhromaždené a prezentované v správe spolu s podrobnými odporúčaniami o fyzickom prostredí v nových kancelárskych priestoroch. Po obdržaní správy Airbus vypísal výberové konanie a vyzval strany, ktoré by mohli dodať nábytok pre projekt. Veľmi nás potešilo, že bol vybraný práve Kinnarps. Osud však zasiahol a v tomto bode globálna pandémia spôsobila zastavenie projektu na určitý čas. Koncom roka 2020 však bola súťaž podpísaná a spoločnosť Kinnarps mohla začať transformovať výsledky analýzy pracoviska do skutočných výkresov a riešení nového pracovného prostredia. Vo februári 2021 začal prichádzať prvý nábytok do priestorov s rozlohou viac ako 18 000 m2 pre viac ako 1 600 zamestnancov Airbusu.
Na tento projekt sa pozeráme s veľkou hrdosťou. Rozsah bol náročný, ale použitím osvedčenej stratégie, rozvinutím skvelej tímovej práce a s využitím všetkých našich odborných znalostí v oblasti dizajnu a ergonómie pracoviska sme dokázali navrhnúť a dodať interiérové riešenie, ktoré splnilo všetky očakávania.