Ako pritiahnuť zamestnancov späť do kancelárie

Zmenené pracovné metódy v hybridnom svete kladú na pracovisko nové požiadavky. Naskytuje sa otázka - so všetkými príležitosťami, ktoré vytvárajú moderné technológie, ako navrhnúť kanceláriu tak, aby zamestnanci ocenili jej výhody a hodnotu?

O význame a dizajne kancelárskych priestorov sa diskutuje viac ako kedykoľvek predtým. Snaha o inovácie, kreativitu, riešenie problémov a efektivitu pri podpore zdravia, pohody a spokojnosti zamestnancov je pre mnohé organizácie kľúčovou otázkou. Všetko od pracovných metód, usporiadania kancelárie a pracovného flow až po technológiu a rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom je pod drobnohľadom. A je čoraz dôležitejšie nielen udržať si zamestnancov, ale aj prilákať nových. Kancelária zohráva v tomto smere dôležitú úlohu ako nositeľ kultúry, centrum pre stretávanie a miesto, kde sa odráža imidž a hodnoty organizácie. Latka sa však zdvihla a klasická kancelária teraz súťaží s tou domácou.

Najčastejšia nástraha pri snahe o vytvorenie atraktívnej kancelárie

„Najčastejším úskalím je nepochybne ponáhľanie sa priamo k riešeniu namiesto identifikácie a analýzy skutočných potrieb,“ tvrdí Henrik Axell. Henrik pracuje s manažmentom zmien a analýzami potrieb, aby pomohol organizáciám vytvárať pracovné prostredia, ktoré podporujú pohodu pri práci, efektivitu a produktivitu. Opisuje, koľko organizácií naskočilo na trend navrhovania kancelárie, ako miesta stretávania, s dispozíciou spoločenskými priestormi, aby prilákali ľudí na pracovisko – ale zabudli na to, že priestory na samostatnú prácu a pre vysoký stupeň sústredenia sú tiež nevyhnutné. Ak zamestnanci nemajú prístup k tomuto typu priestoru v kancelárii, uprednostnia prácu z domu. Kancelária sa stáva atraktívnou len vtedy, keď je estetická a zároveň poskytuje zamestnancom podmienky potrebné na to, aby mohli vykonávať všetky svoje pracovné úlohy tým najlepším možným spôsobom.

Úspešná kancelária by mala byť navrhnutá tak, aby podporovala individuálnu aj spoločnú prácu. Ale rozsah, v akom by mala byť kancelária rozdelená medzi tieto dva priestory, závisí od potrieb konkrétnej organizácie. Jedna veľkosť nevyhovuje všetkým. Dosiahnutie správnej rovnováhy medzi sociálnou interakciou a sústredenou prácou je kľúčové pre pestovanie prosperujúceho a produktívneho pracoviska.

Square_henrikaxell.jpg

Henrik Axell, Manažér stratégie pracoviska, Kinnarps AB

Úspešná kancelária by mala byť navrhnutá tak, aby podporovala individuálnu aj spoločnú prácu.

Kľúč k návrhu kancelárie, do ktorej chcú zamestnanci prísť

„Naše dlhoročné skúsenosti v oblasti dizajnu pracovísk, kde sme implementovali viac ako 350 zmien pracoviska pomocou metodológie Kinnarps a analýzy potrieb Next Office® ukazujú, že solídna prípravná práca prináša úspech,“ hovorí Henrik Axell. Kľúčom je zmapovať jedinečné potreby a pracovné vzorce. To vytvára základ pre dosiahnutie najlepšieho a najudržateľnejšieho riešenia.

Next Office® pomáha zhromaždiť cenné znalosti a dáta ešte pred samotným návrhom pracovných priestorov. Pomocou špeciálne vyvinutých nástrojov je manažérsky tím sprevádzaný prácou na stanovení vízie, cieľov a rámca projektu. Prostredníctvom workshopov, prednášok a online prieskumov sa zmapujú potreby a pracovné vzorce a zamestnanci sú tak do celého procesu tvorby kancelárie zapojení premysleným spôsobom. Pozornosť sa kladie na myslenie smerom vpred a otváranie sa novým nápadom o spôsoboch využitia kancelárie s cieľom vytvárania úžitku a hodnôt.