REORGANIZÁCIA PRACOVISKA - BUDÚCNOSŤ KANCELÁRIE A AKO SA NA ŇU MÔŽETE PRIPRAVIŤ

Rovnako ako sa spoločnosť a kultúry v priebehu času menia, mení sa aj náš pohľad na prácu, spôsoby práce a naše pracovné prostredie. Kvôli pandémii COVID-19 bolo veľa zamestnancov prinútených pracovať z domu bez ohľadu na to, či sa pre to rozhodli alebo či na to boli pripravení. Môže to byť vnímané aj ako globálny experiment v práci na diaľku a jeho výsledky sa začínajú prejavovať. Vďaka rozhovorom a zozbieraniu poznatkov od profesionálov z celej Európy spoločnosť Kinnarps identifikovala výzvy, potreby a príležitosti, ktoré táto nová realita vytvorila - tie sú teraz prezentované v najnovšom dokumente od našej spoločnosti.

"Počas pandémie čelili firmy bezprecedentným výzvam. Získali sme tak nový pohľad na to, ako budú kancelárie a pracovné metódy vyzerať v budúcnosti. Z našich rozhovorov s rôznymi dotknutými stranami vyplynulo, že to, čo nám z kancelárskeho prostredia najviac chýba, sú osobné stretnutia a interakcie. Je evidentné, že kancelária budúcnosti bude skôr miestom stretnutí, ktoré sú zamerané na spoluprácu. Vidíme však aj potrebu prítomnosti v kancelárii pre koncentrovanú individuálnu prácu. Aj naďalej je však dôležité navrhnúť každý pracovný priestor podľa potrieb konkrétnej spoločnosti.“

Dan Molander, Sales Director, Kinnarps

Čo znamená nová realita pre kanceláriu?

Aj keď práca z domu žala rôzne stupne úspechu pre organizácie i jednotlivcov, zdá sa, že aj naďalej bude pretrvávať flexibilnejší prístup k práci samotnej. S tým prichádzajú nové požiadavky na spôsob našej práce a navrhovania kancelárskych priestorov. Ak zamestnanci pracujú na diaľku 2 - 3 dni v týždni, mať k dispozícii osobný pracovný stôl pre každého nie je pre spoločnosť nákladovo efektívne riešenie. Niektorí zamestnanci tiež môžu prísť do kancelárie spolupracovať a iní sa sústrediť, čo vytvára potrebu navrhovania rôznych prostredí založených na týchto činnostiach. Spoločnosť Kinnarps má bohaté skúsenosti s dizajnom a stratégiou pri tvorbe pracovísk s viac ako 200 analýzami pracovísk uskutočňovaných v celej Európe.

"Sme presvedčení, že je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým analyzovať a zmapovať, ako funguje podnikanie každej spoločnosti a zistiť, ktoré činnosti sa najlepšie vykonávajú v kancelárii a ktoré sa môžu vykonávať na diaľku. Dôležité je pozerať sa vpred a rozvíjať dlhodobú perspektívu. Je nutné sa vzdialiť od plánovania len pre súčasné potreby a začať kanceláriu vnímať ako miesto, ktoré je možné kedykoľvek zmeniť a prispôsobiť. Až potom, keď pochopíte svoje potreby a podmienky, môžete začať so skutočnou zmenou a vytvoríte interiérové riešenie, ktoré podporuje každodenný život zamestnancov a prispieva k obchodnému úspechu. Pracovisko budúcnosti musí byť flexibilné, aby bolo možné ho meniť v súlade s meniacimi sa potrebami.“

Henrik Axell, Workplace Strategist, Kinnarps

Kinnarps vo svojom novom dokumente zdôrazňuje dôležitosť flexibility pri vytváraní kancelárií navrhovaných pre budúcnosť a udržateľnosť, ktoré je možné adaptovať dennodenne, ale aj z dlhodobého hľadiska - nech už je to čokoľvek pre splnenie budúcich potrieb a výziev a na vytvorenie cesty k obchodnému úspechu.

Dokument si môžete stiahnuť a prečítať tu.

O SPOLOČNOSTI KINNARPS

Kinnarps dodáva riešenia interiérového dizajnu pre kancelárie, školy a zdravotnícke zariadenia, Celý hodnotový reťazec je charakterizovaný vysokou kvalitou a nízkym dopadom na životné prostredie - od základných surovín až po hotové riešenia. Kinnarps je jeden z najväčších európskych výrobcov riešení interiérového dizajnu, s obchodnými operáciami v 40 krajinách a obratom celej skupiny vo výške 4,2 miliárd SEK. Kinnarps založili v roku 1942 Jarl a Evy Andersson a je plne vlastnenou rodinnou spoločnosťou.

www.kinnarps.sk