REORGANIZÁCIA PRACOVISKA - BUDÚCNOSŤ KANCELÁRIE A AKO SA NA ŇU MÔŽETE PRIPRAVIŤ
"Počas pandémie čelili firmy bezprecedentným výzvam. Získali sme tak nový pohľad na to, ako budú kancelárie a pracovné metódy vyzerať v budúcnosti. Z našich rozhovorov s rôznymi dotknutými stranami vyplynulo, že to, čo nám z kancelárskeho prostredia najviac chýba, sú osobné stretnutia a interakcie. Je evidentné, že kancelária budúcnosti bude skôr miestom stretnutí, ktoré sú zamerané na spoluprácu. Vidíme však aj potrebu prítomnosti v kancelárii pre koncentrovanú individuálnu prácu. Aj naďalej je však dôležité navrhnúť každý pracovný priestor podľa potrieb konkrétnej spoločnosti.“
Čo znamená nová realita pre kanceláriu?
Aj keď práca z domu žala rôzne stupne úspechu pre organizácie i jednotlivcov, zdá sa, že aj naďalej bude pretrvávať flexibilnejší prístup k práci samotnej. S tým prichádzajú nové požiadavky na spôsob našej práce a navrhovania kancelárskych priestorov. Ak zamestnanci pracujú na diaľku 2 - 3 dni v týždni, mať k dispozícii osobný pracovný stôl pre každého nie je pre spoločnosť nákladovo efektívne riešenie. Niektorí zamestnanci tiež môžu prísť do kancelárie spolupracovať a iní sa sústrediť, čo vytvára potrebu navrhovania rôznych prostredí založených na týchto činnostiach. Spoločnosť Kinnarps má bohaté skúsenosti s dizajnom a stratégiou pri tvorbe pracovísk s viac ako 200 analýzami pracovísk uskutočňovaných v celej Európe.
"Sme presvedčení, že je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým analyzovať a zmapovať, ako funguje podnikanie každej spoločnosti a zistiť, ktoré činnosti sa najlepšie vykonávajú v kancelárii a ktoré sa môžu vykonávať na diaľku. Dôležité je pozerať sa vpred a rozvíjať dlhodobú perspektívu. Je nutné sa vzdialiť od plánovania len pre súčasné potreby a začať kanceláriu vnímať ako miesto, ktoré je možné kedykoľvek zmeniť a prispôsobiť. Až potom, keď pochopíte svoje potreby a podmienky, môžete začať so skutočnou zmenou a vytvoríte interiérové riešenie, ktoré podporuje každodenný život zamestnancov a prispieva k obchodnému úspechu. Pracovisko budúcnosti musí byť flexibilné, aby bolo možné ho meniť v súlade s meniacimi sa potrebami.“
Kinnarps vo svojom novom dokumente zdôrazňuje dôležitosť flexibility pri vytváraní kancelárií navrhovaných pre budúcnosť a udržateľnosť, ktoré je možné adaptovať dennodenne, ale aj z dlhodobého hľadiska - nech už je to čokoľvek pre splnenie budúcich potrieb a výziev a na vytvorenie cesty k obchodnému úspechu.
Dokument si môžete stiahnuť a prečítať tu.
O SPOLOČNOSTI KINNARPS
Kinnarps dodáva riešenia interiérového dizajnu pre kancelárie, školy a zdravotnícke zariadenia, Celý hodnotový reťazec je charakterizovaný vysokou kvalitou a nízkym dopadom na životné prostredie - od základných surovín až po hotové riešenia. Kinnarps je jeden z najväčších európskych výrobcov riešení interiérového dizajnu, s obchodnými operáciami v 40 krajinách a obratom celej skupiny vo výške 4,2 miliárd SEK. Kinnarps založili v roku 1942 Jarl a Evy Andersson a je plne vlastnenou rodinnou spoločnosťou.