Kinnarps v médiách: Švédsky dizajn a kvalita – to je KINNARPS

Môžete nám na úvod krátko priblížiť históriu spoločnosti Kinnarps, ktorá bola založená v roku 1942 vo Švédsku?
Kinnarps: V spomínanom roku Jarl a Evy Andersson, v Kinnarp vo Švédsku, založili malú výrobňu nábytku s dvoma zamestnancami. Spočiatku sa dodávalo iba pre architektov, neskôr pre švédsku vládu. Jarl sa zaujímal najmä o individuálne potreby klientov a bol presvedčený o tom, že vďaka jeho odborným schopnostiam im môže poskytnúť skvelé riešenia. Evyn zmysel pre detail zaisťoval, že práca bola vždy urobená precízne a všetky procesy a materiály boli udržateľné. Tento odkaz žije v našej spoločnosti už vyše 75 rokov.
Aká je filozofia a hlavné hodnoty, ktorými sa riadi spoločnosť?
Kinnarps: Hlavné hodnoty a zároveň filozofiu v našej spoločnosti predstavuje nasledujúcich 7 oporných bodov: atraktívny dizajn, kompletné služby, ergonómia, udržateľnosť, kvalita, odbornosť a v neposlednom rade kladieme veľký dôraz na inovatívne riešenia. Našou snahou je maximálna možná implementácia týchto hodnôt do všetkých procesov.
Mnohé firmy kladú v súčasnosti veľký dôraz na zdravé a inšpiratívne pracovné prostredie vo svojich kanceláriách. Kinnarps ponúka široké portfólio produktov. Ktoré z nich sú pre vás pri zariaďovaní interiérov zaujímavé a prečo?
Ján Matulník: Zdravé pracovné prostredie jednoznačne podporujú vyškovo nastaviteľné stoly Oberon, za ktorými môžu zamestnanci pri práci nielen sedieť, ale aj stáť. Kancelárske kreslo Plus[8] a Capella uľahčujú flexibilitu pri práci vďaka jednoduchosti svojich nastavení. Produkty sú tak ideálne pre tvorbu aktívnych pracovísk, ktoré podporujú ergonomické sedenie či státie a okrem toho môžu byť zdieľané viacerými zamestnancami, keďže sú ľahko nastaviteľné. Sedenie Fields je vďaka modulárnosti vhodné do kolaboračných priestorov, ktoré sú nepretržite používané nielen pri stretnutiach s klientmi, ale aj na internú spoluprácu. Nábytok Kinnarps zabezpečuje flexibilitu a zároveň podporuje hlavnú architektonickú koncepciu priestorov svojimi farebnými a materiálovými riešeniami.
CBRE má v Bratislave nové priestory, ktoré odrážajú najnovšie trendy pri tvorbe pracovných prostredí. Ako vás Kinnarps podporil pri zariaďovaní vašich nových priestorov?
Ján Matulník: Súčasťou konceptu našich nových priestorov bolo vytvorenie rôznych typov pracovných miest, ktoré umožnia zamestnancom pracovať podľa typu práce, ktorú v ten deň vykonávajú. Spolu so spoločnosťou Kinnarps sme v našich nových priestoroch vytvorili alternatívne pracovné miesta. Zamestnanec, ktorý potrebuje viac telefonovať, prípadne viac komunikovať so svojím kolegom, môže pracovať v rušnej „reštauračnej“ zóne, v ktorej je aj typ nábytku mäkší, kreslový a neformálnejší. Ďalším prvkom od spoločnosti Kinnarps, ktorý podporil koncept našich priestorov, je otvorená telefónna búdka, ktorá vytvára súkromie pre telefonovanie v tichších pracovných zónach. Tento nábytkový prvok výborne zapadol do celkového dizajnového konceptu a napriek malým priestorovým nárokom splnil požadovanú úlohu vytvorením intímnejšieho priestoru v otvorenej kancelárii.
Koncept Next Office™ bol vyvinutý odborníkmi spoločnosti Kinnarps. Odráža aktuálny trend riešenia pracovných priestorov – čo si pod ním môžeme predstaviť?
Kinnarps: V prvom rade je to nástroj pre tvorbu pracovných prostredí, ktoré podporujú spoluprácu, kreativitu a produktivitu. Neexistuje nič také, ako štandardné riešenie. Každé riešenie vychádza z konkrétnych potrieb danej spoločnosti a jej pracovníkov, v súlade s jej potrebami a cieľmi. Na dosiahnutie dokonalého pracoviska musíme podrobiť spoločnosť dôkladnej analýze, pričom zohladňujeme samotnú organizáciu, podporné technológie pre prácu (IT riešenia) a samozrejme fyzické prostredie.
Aké výhody plynú pre spoločnosti, ktoré sa rozhodnú pre pracoviská odrážajúce najnovšie trendy v tvorbe pracovných prostredí?
Ján Matulník: Základom každej dobrej spoločnosti je získavanie kvalitných ľudí a následné udržanie si týchto zamestnancov. Keďže sa nachádzame v dobe, kedy výška platu nie je ani zďaleka jediným a často ani hlavným kritériom pri rozhodovaní sa o zmene, resp. zotrvaní v pracovnom pomere, do popredia sa dostáva čím ďalej tým viac kvalita pracovného prostredia. Preto považujem zdravé pracovné prostredie, ktoré prispieva k celkovej atmosfére na pracovisku, za hlavný benefit moderného a súčasného kancelárskeho priestoru.
V súčasnosti sa kladie veľký dôraz na kvalitný servis. Aké servisné služby poskytuje Kinnarps architektom a klientom?
Kinnarps: Okrem štandardnej podpory architektov pri kreovaní priestorov pracovných prostredí sa v našej spoločnosti kladie dôraz na promptnosť pri komunikácii a tvorbe jednotlivých návrhov. Naša práca nekončí iba dodaním riešenia, ale snažíme sa klientom poskytovať servis v zmysle ďalších doplnkových služieb. Našou snahou je vytvárať so zákazníkmi dlhodobé väzby takým spôsobom, aby sa na nás mohli obrátiť v prípadne aktuálne vzniknutých potrieb.
Kinnarps má na Slovensku viacero zaujímavých referencií. Predstavte tie najvýznamnejšie a najzaujímavejšie.
Kinnarps: Satisfakciou sú pre nás projekty, ktoré sú nominované na ocenenia, či už spomenieme NN, ING alebo Cisco. Vážime si klientov, ako sú Johnson Controls, Yanfeng či Adient. V dlhodobej spolupráci by naše poďakovanie určite patrilo HPE, Dell, Henkel, O2, ako aj mnohým iným spoločnostiam.
Aké sú vaše ciele a vízie pre rok 2018?
Cieľom je prehĺbenie spolupráce s architektmi, projektantmi a real estate spoločnosťami. Predstavujú pre nás ideálnu platformu pre nadväzovanie nových pracovných vzťahov. Našou víziou je šírenie škandinávskych hodnôt, ktoré tvoria základ aj našej spoločnosti, či už v oblasti odbornosti, udržateľnosti alebo ergonómie.
Rozhovor: Kinnarps a Ing. arch. Ján Matulník, CBRE Slovensko
Zdroj: časopis ARCH 3/2018
Pripravila redakcia ARCH