Šťastné kancelárie, ktoré odrážajú hodnoty spoločnosti
Najnovšie výskumy ukazujú, že dizajn má na nás významnejší vplyv, ako sme si kedy mysleli. Existuje jasné prepojenie medzi efektívnosťou a tým, ako vnímate vaše okolie. Investovaním do dizajnu vášho pracovného prostredia investujete do vnútornej hrdosti existujúcich zamestnancov a atraktívnosti pre nové talenty. Vysoko funkčné a zaujímavé kancelárske prostredie je preto rozhodujúce pre vyjadrenie identity a značky spoločnosti a pre sústreďovanie zamestnancov okolo spoločnej vízie.
V spoločnosti Kinnarps máme bohaté skúsenosti s vytváraním kancelárií so silným výrazom a funkčným pracovným prostredím, to všetko v spolupráci so zákazníkmi, predajcami a architektmi. Vytvorenie funkčného a pohodlného prostredia, posilňujúceho značku, ktoré oslovuje zákazníkov a zamestnancov, začína dôkladnou analýzou potrieb. To vám umožňuje vytvoriť prostredie, ktoré posilňuje pracovné úlohy a pracovné metódy a zároveň podporuje zdravie a tvorivosť.
"Mnoho zákazníkov jasne požaduje interiérový dizajn, ktorý vyjadruje značku a identitu spoločnosti,"
"Vždy začíname mapovaním potrieb zákazníkov. Pre zákazníkov je čoraz bežnejšie chcieť koncept interiérového dizajnu, ktorý by odrážal ich firemnú identitu. Stále viac ľudí chápe spojenie medzi dizajnom a identitou. Tiež vedia, že je možné aktívne pracovať s cieľom vytvárať interiérový dizajn, ktorý zvyšuje firemné hodnoty nielen externe, na strane zákazníkov, ale aj interne, smerom k zamestnancom. Štúdio White Arkitekter pracuje v multifunkčných tímoch, v ktorých spolupracujú rôzni odborníci. Napríklad, na jednom projekte sa môžu stretnúť dizajnéri a sociálni antropológovia. Stále dôležitejšími sa stávajú pracovné prostredia založené na činnostiach, ktoré dokonale podčiarkujú značku a identitu spoločnosti. V prípadoch, v ktorých sme viazaní touto pracovnou metódou, je ľahšie rozšíriť konkrétne výrazy, ak máme prístup k širokej škále materiálov a farieb. Je skvelé, ak existuje možnosť výberu aj v základných modeloch a nielen v tých najvýraznejších. Ak sa chceme riadiť potrebami zákazníkov, funkčnosť musí prichádzať najskôr. "Aj v takýchto prípadoch je rozhodujúci typ prostredia. Pre verejné priestory, ktoré podliehajú vysokej úrovni opotrebenia, a pre ktoré existuje množstvo požiadaviek, ktoré treba splniť, najprv vyberám materiály a až potom farby, ktoré sú k dispozícii pre dané materiály. Pri návrhu interiérov súkromných priestorov niekedy vzniká priestor pre opačný postup, najprv výber farieb a až potom materiálov."
Dôležité je mať široký výber materiálov a farieb
Ingrid Ehrnebo je jednou z dizajnérov, ktorí spolupracovali s firmou Kinnarps pri vývoji nových materiálov a farieb. Medzi nimi je aj morená dyha v rôznych odtieňoch, ktoré je možné spárovať s rôznymi typmi a farbami tkanín. Podľa Ingrid nie je dôležité len pre kreatívny proces, aby dodávateľ poskytoval širokú škálu farieb a materiálov, ale aj aby splnil úlohu, ktorú mu dal zákazník." Ako SIR/MSA interiérový dizajnér nemôžem uprednostňovať alebo presadzovať konkrétny materiál alebo výber výrobkov len preto, že som za ich tvorbou čiastočne stojím. Moja pozícia znamená záväzok byť v mojich odporúčaniach nestranná a finančne nezainteresovaná. Mojou úlohou je navrhnúť čo najlepšie možné riešenia pre uspokojenie potrieb zákazníkov, čoho sú si nie vždy všetci vedomí. V mojej profesionálnej úlohe dizajnéra pomáham zákazníkom tým, že navrhujem najlepšie riešenia splňajúc zadané funkčné, estetické a právne požiadavky."
Neobmedzená kreativita
Príležitosť pracovať s množstvom farieb v rovnakej farebnej škále a prispôsobiť ich rôznym typom materiálov a produktov zvyšuje kreativitu. "Toto mi dovoľuje ísť do projektu naplno, čo môže mať za správnych okolností významný vplyv. Ak máte veľké prostredie, ktoré musí obsahovať mnoho rôznych prvkov, skúsenosť mi hovorí, že je často lepšie oblasť trochu rozdeliť a pracovať s tónmi farieb." Je nesporné, že prostredie a potreby zákazníka určujú, koľko priestoru máte na hru s farbami a materiálmi. "Návrh interiéru je komplexná hádanka, v ktorej sa estetika a budovanie značky musia spojiť s funkčnosťou, ako aj s bezpečnosťou, ergonomickými normami a normami dostupnosti."
"Vďaka väčším možnostiam je práca, kde sa vízia mení na realitu, kreatívnejšia. Morená dyha poskytuje ozajstný pocit dreva, keďže je evidentné, že je to prírodný materiál. Je naozaj jednoduché zosúladiť morené odtiene s iným nábytkom, treba len nájsť základ farebného odtieňa a skombinovať ho s ďalšími materiálmi."
ČO SI MYSLÍ INGRID:

VOĽBA SKUTOČNÝCH MATERIÁLOV VYTVÁRA PROSTREDIE, KU KTORÉMU SI VYTVÁRAME VZŤAH
Pokiaľ je to možné, Ingrid sa vyhýba používaniu materiálov, ktoré napodobňujú iné materiály. Čo má na mysli pod pojmom "skutočný materiál", je materiál, ktorý hovorí o svojom obsahu, to znamená, ak vyzerá ako drevo, je to buď masívne drevo alebo dyha.

VÝBER FARIEB
Skôr než hľadať rovnaké farby v rôznych materiáloch, Ingrid uprednostňuje používanie podobných farieb v rovnakej škále.

MORENIE A LAK
Morené a lakované drevo poskytujú veľmi odlišné dojmy. Morená dyha prináša na nábytku mäkkší dojem ako krycí lak. Drevené vlákno, ktoré je viditeľné, dáva kúsku nábytku vizuálnu hĺbku.
OBJAVENIE IDENTITY A FUNKCIONALITY PRI VÝBERE MATERIÁLU
Interiérový dizajn a výber materiálov a farieb sú dôležité pre identitu a funkčnosť kancelárskeho prostredia. Preto ponúkame naše Kinnarps Color Studio, hlbokú a rozsiahlu kolekciu materiálov, štruktúr a farieb (textília, koža, laminát, dyha, kov, akryl, plast a sklo). Naše materiály boli testované a certifikované, aby zaručili kvalitu a funkčnosť v rôznych prostrediach, či už potrebujete umývateľné textílie, stoly, ktoré je možné utierať alebo nábytok, ktorý má vysokú protipožiarnu bezpečnosť. Materiály, ktoré sme sa rozhodli zahrnúť do nášho štandardného sortimentu, sú vyvinuté v úzkej spolupráci s architektmi a interiérovými dizajnérmi. Kinnarps Color Studio sa tak aj naďalej môže pochváliť rôznorodosťou a funkcionalitou, ktorá inšpiruje a uľahčuje tvorivý proces.