Ergonómia v praxi - 5 tipov pre lepšie zdravie pri práci

Ergonómia je oveľa viac ako len státie počas pracovného dňa alebo správne sedenie. V našom prostredí je množstvo faktorov, ktoré majú vplyv na naše zdravie a ovplyvňujú našu pohodu pri práci. Podstatou správnej ergonómie v kancelárii je cítiť sa dobre. Ak sa vám podarí vytvoriť pracovné prostredie, ktoré podporuje pohodu pri práci, budete mať šťastných kolegov a vyššiu produktivitu.

INKLUZÍVNY DIZAJN

Ak chcete, aby vaše pracovné prostredie vyhovovalo všetkým zamestnancom, potrebujete mať flexibilný nábytok a mobilné riešenia, ktoré možno ľahko prispôsobiť potrebám každého jednotlivca a rôznym úlohám. Mali by ste mať možnosť upraviť výšku stolov smerom nahor a nadol, aby ste mohli striedať sedenie a státie. Flexibilné a funkčné riešenia pracovného priestoru musia byť tiež prispôsobiteľné rôznym činnostiam. Predstavte si prirodzenú spojitosť medzi rôznymi pracovnými zónami a rôznymi úlohami a potom nájdete prirodzený ergonomický spôsob, ako zariadiť priestor.

PREMYSLENÉ ZVUKOVÉ PROSTREDIE

V továrňach alebo na iných pracoviskách s nepretržitou a vysokou úrovňou hluku je zvuk často skloňovaný. V prieskume, ktorý v roku 2016 vykonal YouGov v mene spoločnosti Kinnarps Nórsko, 47 percent nórskych administratívnych pracovníkov uviedlo, že v kancelárii je príliš veľa hluku. Z nich 82 percent zhodnotilo, že sú denne vyrušovaní kolegovami, ktorí hovoria príliš hlasno.

Zvuk je zložitý jav a napokon nie je niečím, na čo sa dá ľahko zabudnúť alebo ho ignorovať. Pre vytvorenie ergonomického a zdravého pracoviska je však dôležitá dobre premyslená akustika. Samotná hladina hluku v kancelárskych priestoroch nie je škodlivá pre sluch, ale môže ovplyvniť kardiovaskulárny systém, zvýšiť krvný tlak a prispieť k svalovému napätiu a poruchám trávenia. Našťastie nie je až také ťažké zlepšiť zvukové prostredie na vašom pracovisku. Prvým a najdôležitejším krokom je uvedomiť si to. Potom už len treba nájsť optimálnu zmes podlahových krytín, stropných izolácií, záclon a nábytku, ktoré dokážu absorbovať a tlmiť zvuk.

DOBRÉ SVETELNÉ PODMIENKY

Svetlo má na nás obrovský vplyv, a ak chceme efektívne a pohodlne pracovať, kvalita svetla je rozhodujúca. Vzhľadom na to, že v priemere strávime 90% nášho bdelého času v interiéri, niet divu, že svetlá a osvetlenie sú pre nás veľmi dôležité.

5 TIPOV PRE LEPŠIE ZDRAVIE PRI PRÁCI

1.

POSTAVTE SA PRE ZDRAVIE

Väčšina z nás sedí počas dňa príliš dlho. V práci, v aute, za jedálenským stolom či pred televízorom. Odhaduje sa, že dospelí jednici sedia približne deväť hodín denne, z celkových 16 bdelých hodín. Skúste sa zamyslieť, čo to spôsobuje vám a vášmu zdraviu. Čo môžete urobiť pre to, aby ste sa stali aktívnejšími? Výškovo nastaviteľný pracovný stôl v kancelárii je dobrým štartom k mobilnejšiemu a zdravšiemu životu.

2.

UROBTE SI AKTÍVNU PRESTÁVKU

Doprajte si z času na čas aktívnu prestávku - jemné svalové napätie spúšťa v tele veľa pozitívnych procesov. Takáto prestávka nie je to isté ako pasívny odpočinok. Naopak. Ak sa pohybujete, svalové napätie iniciuje množstvo pozitívnych procesov. Dajte si pauzu každú hodinu, nie pre to aby ste sa uvoľnili, ale aby ste boli aktívni.

3.

DRŽTE HLAVU VZPRIAMENE

Je naozaj výzvou, že trávime toľko času pred obrazovkou počítača. Samotná obrazovka nepredstavuje problém. Problémom je, že máme tendenciu k ohýbaniu sa smerom k obrazovke. To vedie k takzvanému „obrazovkovému uzlu“, ktorý môže spôsobovať bolesť v oblasti krku a ramien, čo ma na svedomí, že sme unavení a napätí. Skúste zdvihnúť pohľad a držat hlavu vzpriamene – sami pocítite rozdiel. Dobrým tipom je tiež umiestniť pred seba nezávislý monitor, tak aby ste museli pozdvihnúť hlavu a pozerať sa naň. Zdvihnutím očí a držaním hlavy o čosi vyššie dosiahnite lepšiu polohu tela a uvoľnite tlak na krk. Pokiaľ používate prenosný počítač, pokúste sa nakloniť pohľad smerom nadol pri pohľade na obrazovku bez toho, aby ste výraznejšie nakláňali svoju hlavu dopredu.

4.

SEĎTE, LEN NIE STRNULO

Doplňte svoj výškovo nastaviteľný pracovný stôl kancelárskou stoličkou, ktorá nasleduje pohyby vášho tela a umožňuje vám sedieť čo najrôznejšími spôsobmi (ako je napríklad stolička Capella, ktorá podporuje aktívne sedenie).

5.

MYSLITE NA TO, ČO NEVIDÍTE

Všetci vnímame zvuk a svetlo iným spôsobom, takže zohľadnenie a rešpektovanie pocitov a očakávaní iných ľudí je dobrým východiskovým bodom. Zvuk a svetlo sú subjektívne, ale je dôležité naplánovanať pracovisko s riešeniami, ako sú pohlcovače hluku, nastaviteľné osvetlenie a telefónne miestnosti.

Pre nás v Kinnarps,

je ergonómia predovšetkým o tom, aby sa človek cítil dobre;

psychicky, fyzicky a emocionálne.

Cieľom nie je naplniť kancelárske priestory nábytkom, ale ľahkohkosťou. Preto sa domnievame, že najlepším riešením je založiť dizajn na predpokladoch každého zamestnanca, čo vedie k lepšiemu zdraviu pri práci. Koniec koncov, existuje toľko potrieb na pracovisku, koľko je zamestnancov.

Pri vývoji nových produktov a riešení pracovných priestorov máme vždy na pamäti ergonómiu. Zohľadňujeme fyzické, kognitívne, sociálne, organizačné, environmentálne a iné relevantné faktory. Všetci sme rozdielni a každý musí nájsť svoje vlastné riešenia pre prosperitu a pohodu.

Pripravili sme pre vás celú knihu, ktorá vám pomôže vytvoriť to najlepšie ergonomické pracovisko pre vás a vašich kolegov. . "ERGONOMICS – THE ESSENTIALSje plná zaujímavých a cenných vedomostí, tipov o cvičeniach a trendoch, ako aj faktov a čísiel.

Chcete sa dozvedieť viac?

  
 Kontaktujte nás