Štokholmská škola pre vedu a inovácie sa nachádza v modernej budove známej pod názvom "Nod" v štvrti Kista v Štokholme. Priestor je tiež domovom mnohých ďalších technologických spoločností, ktoré zdieľajú tieto veľkolepé priestory, prekvitajúce technickou inováciou a podnikateľským duchom. Poloha je ideálna vzhľadom na to, že technológia a inovácia sú tým, na čo sa škola sústredí. Pri zriaďovaní Štokholmskej školy pre vedu a inováciu bola hlavnou víziou spolupráca s priemyslom a digitalizáciou, ale aj výstavba školy pre súčasnoť i budúcnosť.
"Chceme vybudovať školu nielen pre generáciu súčasnosti, ale aj pre budúce generácie."
ROZSAH A FLEXIBILITA
Na Štokholmskej škole pre vedu a inovácie sa nachádzajú dve veľké montážne haly na každom konci koridoru. Tie škola využíva na stretnutia, rozhovory alebo workshopy zahŕňajúce väčšie skupiny. Stolička Leia je dokonalým doplnkom k tomuto prostrediu. Keď sa stoličky Leia nepoužívajú, ich nastohovanie a odloženie je jednoduché. Rovnako dobre vyzerajú okolo stola, ako aj rozsiahle zoskupenie sedenia v divadelnom štýle.
OÁZA NA CHODBE
S pohovkou Scandinavia je vystavanie miestnosti v miestnosti naozaj jednoduché. V tomto konkrétnom prípade sa Štokholmská škola pre vedu a inovácie rozhodla použiť pohovku Scandinavia s vysokým chrbtom, aby tak vytvorila oázu uprostred chodby. Pre študentov tak bol vytvorený priestor, v ktorom môžu spoločne viesť rozhovory, či študovať bez toho, aby boli vyrušovaní alebo naopak môžu spoločne študovať.
VÁŠ VLASTNÝ OSTROV
Chodby sú tiež domovom pre kresielka s vysokým operadlom série Fields. Kresielko je druhom zámotku, ktorý zamedzuje rušeniu, čím sa stáva skvelým miestom na sedenie a čítanie. Umiestnením niekoľkých kresielok vedľa seba získate skvelé miesto pre skupinový rozhovor. V priestoroch školy taktiež možno nájsť kresielko série Fields - Love Seat. Toto kresielko je určené pre dvoch ľudí, s chrbtovou opierkou na každej strane sedadla. Tieto dve miesta podporujú interakciu a dialóg hravým a netradičným spôsobom.
Školské priestory sú nové a účelové. Počas celého procesu, od prvých náčrtov až po dokončenú školskú budovu, bolo dôležité, aby všetky rozhodnutia, či už veľké alebo malé, pracovali po celú dobu na rovnakom cieli a stavba sa tak vybudovala podľa plánu. Škola sa nenachádza v bežnej školskej budove, preto sa upustilo od konvencií týkajúcich sa toho, ako by mala škola vyzerať, a kde by mala stáť. V tomto prípade bolo dôležité podporiť víziu školy pomocou dizajnu interiéru. Bola sme si istí, že spoločne budeme schopní nájsť dobré a vzrušujúce riešenia. Spoločnosť Kinnarps dostala slobodu v tom, aby mohla vybočiť z radu štandardného, stereotypného školského nábytku. Spoločne sme vyskúšali rôzne nápady a riešenia pracovných priestorov založených na aktivite, s cieľom vytvoriť prostredie, v ktorom sa žiaci budú cítiť dobre, a v ktorom budú chcieť zotrvať.
Vždy sme sa snažili vytvárať riešenia interiérového dizajnu, ktoré dávajú ľuďom možnosť stretávať sa a premýšľať, ale samozrejme aj vytvárať priestory pre nerušené štúdium a pre skupinovú prácu. Čo sa týka interiéru, mali sme jasný zámer – nábytok musí prinášať skvelý zážitok.
Cieľom, ktorý sme mali na mysli pri navrhovaní interiéru školy, bolo vytvoriť prostredie, ktoré do určitej miery pripomína domov.
Budova "Nod", v ktorej sídli škola, má jedinečnú architektúru a mnoho prirodzených miest na stretávanie. Používa tiež niekoľko typov flexibilných kancelárskych riešení, ako sú napríklad hotspoty a zdieľané priestory. Zabehnuté technologické spoločnosti, start-upy a všetko medzi tým pracujú z tejto budovy. Kista sa často označuje ako švédske "Silicon Valley", takže je ideálnym miestom pre školu s takým úzkym vzťahom k technologickým spoločnostiam.
Interiér školy bol navrhnutý pre prípravu žiakov na pracovný život a predovšetkým na IT priemysel. Z tohto dôvodu bolo mimoriadne dôležité čerpať inšpiráciu z kancelárií založených na aktivitách. Ako príklad môžeme uviesť zavedenie nariadenia, v rámci ktorého sa tradičné konferenčné stoly umiestnili do počítačových miestností a učebne boli vybavené stolmi rôznych výšok. Žiaci tak mali možnosť vybrať si čo im vyhovuje najviac. Na chodbách existuje aj množstvo rôznych prostredí prispôsobených rôznym činnostiam.
Škola sa taktiež zamyslela nad ergonómiou a vybrala si stolíky s rôznymi výškami sedenia, s niekoľkými vysokými a niekoľkými nízkymi stolmi v každej učebni. Stolička Xact, ktorá je ideálnou voľbou pre školské prostredie, bola voľbou k nízkym stolom. Je ľahká, robustná a má veľa funkcií a nastavení. Všetky nastavenia z nej robia skvelú voľbu pre stredné školy, kde sa žiaci z hľadiska výšky veľmi líšia. Xact podporuje pohyb a "aktívne" sedenie.
Škola nepovažuje interiérový dizajn za niečo, čo je trvalé a "vytesané do kameňa". Učitelia môžu vo svojich učebniach slobodne vyskúšať rôzne riešenia pre špeciálne projekty alebo určité vyučovacie obdobia tak, aby nábytok vyučovaniu napomohol a neobmedzoval ho. V tomto prípade má škola šancu naďalej rozvíjať svoje aktivity a spoluprácu s priemyslom, a to so zameraním na digitálne znalosti.