KINNARPS PODPORUJE TRANSPARENTNOSŤ V ODVETVÍ INTERIÉROVÉHO DIZAJNU.

Módne odvetvie spolu s výrobnými odvetviami už dosiahli veľký pokrok v oblasti udržateľnosti, čo je pre zákazníka podstatné. Udržateľnosť je dôležitou súčasťou ich ponuky, na rozdiel od odvetvia interiérového dizajnu, ktorý za nimi ešte zaostáva. Cieľom Kinnarps je tento stav zmeniť, a preto zavádza The Better Effect Index - prvý nástroj na trhu, ktorý poskytuje komplexný obraz o prínosoch a výhodách trvalej udržateľnosti výrobku.

Nie je žiadnym tajomstvom, že naše odvetvie bude v budúcnosti čeliť veľkým výzvam. Aby sa splnili globálne ciele OSN v oblasti udržateľnosti, je potrebné vykonať zmeny každým; architektmi, dizajnérmi, interiérovými návrhármi aj výrobcami. Nový nástroj, The Better Effect Index, umožňuje preskúmať celý životný cyklus produktu. Okrem toho je to „open source“, čo znamená, že každý kto má záujem, môže vidieť, ako naše produkty hodnotíme.

Johanna Ljunggren

"Zákazník má právo vedieť, ako je produkt udržateľný a mať možnosť si ho porovnať s produktmi iných značiek. „Ako môžeme vidieť, je to o spolupráci. Ak všetci zobrazia svoje údaje, môžeme sa navzájom porovnávať. Toto bude viesť k rýchlejšej zmene v celom odvetví ako celku.“

Johanna Ljunggren, Manažérka udržateľnosti, Kinnarps

Nástroj hodnotí celkový vplyv výrobku. Body sú udeľované v šiestich oblastiach; suroviny a zdroje, čistý materiál, opätovné použitie, klíma, spoločenská zodpovednosť a ergonómia. Každá oblasť je odstupňovaná bodmi, od 1 do 3. Je to celková hodnota kategórie, ktorá určuje konečné skóre produktu. Je teda zrozumiteľné, aké kritériá produkt spĺňa, a aké mu chýbajú.

Udržateľnosť bola pre spoločnosť Kinnarps vždy kľúčovou a Index je prirodzeným vývojom koncepcie udržateľnosti rodinného podniku, "The Better Effect". Nestačí však mať len dobrý produkt. To, ako bol vyrobený a aký vplyv má na jednotlivca, organizáciu a životné prostredie je, a vždy ostane rovnako dôležité. Cieľom spoločnosti Kinnarps bolo vytvoriť pracovné prostredie, ktoré podporuje úspech a blaho ľudí, organizácií a sveta vo všeobecnosti. Okrem produktov značky Kinnarps, sú v ňom zahrnuté aj značky Materia, MartinStoll, Drabert, NC Nordic Care a Skandiform. Dúfame, že všetci výrobcovia nábytku sa rozhodnú použiť The Better Effect Index.

"Cítili sme, že odvetvie interiérového dizajnu nemá nástroj na zobrazenie uceleného obrazu o udržateľnosti. Veríme, že transparentnosť a poukázanie na skutočný stav veci, je správna stratégia pre budúcnosť.“

Johanna Ljunggren, Manažérka udržateľnosti, Kinnarps