Kinnarps pre Eurostav: Na pevných škandinávskych nohách

Koncept KINNARPS NEXT OFFICE® nie je postavený na predaji produktov alebo nábytku, ale na change manažmente v konkrétnych firmách.
Zrod tejto švédskej značky sa datuje do roku 1942, kedy ju založili Jarl a Eva Andersson. Dodnes si podnik udržiava status 100 % rodinného vlastníctva, v súčasnosti ho manažujú potomkovia manželského páru. Firma začínala v malej dielni na výrobu nábytku s dvoma zamestnancami. Dnes má tento jeden z najväčších európskych poskytovateľov riešení pracovných priestorov 2 300 pracovníkov a 500 predajných miest v zhruba 40 krajinách.
„Na Slovensku bola značka Kinnarps zaregistrovaná v roku 2001 a v dnešnej zostave fungujeme od roku 2005. Zlomový bod prišiel pred šiestimi rokmi, keď švédska matka odpredávala celý východný blok a dostali sme vtedy možnosť osamostatniť sa, t. j. prebrať značku formou franchisu. Všetky koncepty, filozofia a samotné produkty stále síce nesú visačku made in Sweden a zdieľame výhody pre nadnárodnú klientelu, no takéto osamostatnenie nám zároveň poskytuje priestor pre rozšírenie portfólia produktov partnerských spoločností s možnosťou využívania lokálnych výrobcov.“
Dlhá cesta k úspechu
Na začiatku vyrábal Kinnarps nábytok na objednávku pre architektov, neskôr rozšíril svoje aktivity o dodávku roletových skriniek pre švédsku vládu. V päťdesiatych rokoch investoval do svojej prvej veľkej výrobnej fabriky, čo mu umožnilo rozšíriť svoje portfólio o kompletný sortiment kancelárskeho nábytku. V šesťdesiatych rokoch otvorili v Štokholme prvý vlastný showroom a v ďalšej dekáde už expandovali v zahraničí (Londýn). Kúpa lisu na výrobu brikiet z dreveného odpadu v roku 1977 znamenala významný krok spoločnosti k environmentu – výrobný závod začal odpadom vykurovať. Osemdesiate roky sa niesli v znamení ďalšieho výrobného rozvoja. Firma investovala do ďalšej švédskej fabriky a rozšírila svoju ponuku o pohovky, kreslá a konferenčný nábytok.
Tak čisto, ako sa len dá...
Povestná škandinávska environmentálna zodpovednosť zahŕňa celý reťazec udržateľných procesov. Od výberu základných surovín, cez spôsob navrhovania, dopravu až po dlhodobú a inteligentnú recykláciu. Pre zaujímavosť – každý deň opustí fabriku 24 kontajnerov s novým tovarom. „Obalový systém tejto značky nepoužíva kartónové krabice, ale deky. Tie sa po každom použití vyperú a vrátia znovu do obehu,“ vysvetľuje Ing. Veronika Campos Hucková, zodpovedná za nákup a logistiku. Vďaka tomuto optimalizovanému riešeniu sa do kontajnera dokáže zmestiť o polovicu viac nákladu ako pri štandardnom kartónovom balení. Prepravu zabezpečujú (zatiaľ len po Škandinávii) eko vozidlá, čo za posledné 4 roky umožnilo znížiť emisie o 7 %.

Dnes je trend stimulovať prostredím akúkoľvek prácu ku zvýšeniu kreativity.
Umenie počúvať
Vývoj nových produktov a riešení pracovných prostredí sa vždy podriaďuje komfortu zamestnancov. Ergonómia ide ruka v ruke s holistickým dizajnom. Vytvorenie nového produktu zohľadňuje celú škálu faktorov a to nielen fyzických, ale aj kognitívnych, organizačných a sociálnych. Každý človek je individuálny a každý musí nájsť vlastné riešenie pre pocit pohodlia. Kinnarps má dnes vlastné testovacie laboratórium, jeho produkty podliehajú dôkladným výrobným kontrolám a často nad rámec spĺňajú medzinárodné požiadavky. Značka našla rovnováhu medzi využívaním nových technológií a úctou k tradičným hodnotám, čoho výsledkom sú estetické výrobky s vysokou mierou trvácnosti a nadčasovosti.

Urobiť pekné a kreatívne pracovisko je jednoduché, no otázne je, či je aj naozaj funkčné. Pretože každý človek je individualita a každá činnosť pre každého znamená niečo iné.
Časy sa menia...
A tým aj nároky na prácu – či už sú to požiadavky na pracovné úlohy, zručnostialebo prostredie. Súčasťou spoločnosti je od začiatku tím, ktorý sa zaoberá výhradne výskumom a vývojom budúcich pracovných trendov, ktorého cieľom je vytvoriť technológie pre budúce pracovné prostredia. Spoločnosti vyžadujú trendové riešenia, ktoré odrážajú potreby doby –nové nároky na priestor, ktorý musí spĺňať požiadavky najrôznejších kategórií zamestnancov. Kinnarps myslí v tomto ohľade progresívne, a pracuje inovatívnea kreatívne. Príkladom je aj jeho koncept Next Office™. „Dnes sa pracovisko nedá uplatniť v širokom spektre, lebo každá spoločnosť má vlastnú kultúru, organizačnú štruktúru a filozofiu. Je otázne, či sa menia potreby klienta. Skôr sa snažíme prispôsobovať trendom v oblasti technologických inovácií, ktoré plynú a vyvstávajú z aktuálnej doby. No podľa náznakov a trendov zo zahraničia sa dá usúdiť, že administratívna práca bude viac selektovaná,“ prezrádza Mgr. Jakub Hermann a Veronika Campos Hucková ho dopĺňa: „Je to trend, ktorý prispieva k väčšej pohode zamestnancov – prostredie by sa malo dokázať prispôsobovať tomu, čo človek práve vykonáva a pracovne ho stimulovať.“
Dobre vedieť:
96 % odpadového materiálu Kinnarps sa recykluje alebo použije na výrobu energie
50 % produktov na pohlcovanie hluku je vyrobených z recyklovateľných materiálov, z toho 25 % je odpad z ich vlastnej produkcie
79 % vysoko rizikových dodávateľov podlieha inšpekcii
Zdroj: časopis EUROSTAV, marec 2018, tip mesiaca, Vydavateľstvo EUROSTAV
Pripravila: Denisa Slančová
Foto: CBRE